Tornar a l'inici

Article

Anna Carbonell, Presidenta del Club de Màrqueting Girona

Explica’m els orígens del Club de Màrqueting de Girona.

El Club de Màrqueting i Vendes de Girona va agafar aquest nom perquè la primera associació de màrqueting i vendes que va haver-hi a Espanya, la de Barcelona, va agafar aquest nom de “club”, i nosaltres el vam voler mantenir. És una associació que agrupa els professionals de màrqueting i venda de la província de Girona. Malgrat que és una associació independent, anualment els diferents clubs de màrqueting de l’Estat espanyol es reuneixen per establir sinergies i llaços de col·laboració. Amb el Club de Màrqueting de Barcelona tenim una relació més propera i volem que tots els nostres associats gaudeixin dels mateixos avantatges que ells, i per això vam establir uns nexes d’unió, des de la independència de cada club. El 2009 es va crear el Club de Màrqueting Girona.

I amb quin objectiu es va crear aquesta associació?

Busquem promoure el màrqueting a la província, generar networking, coneixences i sinergies entre els socis... Malgrat que tots els integrants som professionals del màrqueting i les vendes, no vol dir que siguem especialistes en totes les branques. Per tant, el club és un bon lloc per intercanviar experiències, saber què s’està fent a la província i ajudar-nos entre tots els socis.

Quin és el perfil del soci del Club de Màrqueting Girona?

Actualment tenim tant professionals liberals que tenen les seves pròpies empreses com caps de màrqueting o del departament de vendes d’empreses de comarques gironines. Tot i que inicialment estava tancat i només es volia que fossin professionals de les vendes i del màrqueting, a causa de la crisi i del fet també que la docència està dins les bases del nostre club, es va obrir a gent que, malgrat no estar formada específicament en el sector, volia aprendre com es fa una bona campanya de màrqueting, gestionar una crisi de comunicació, etc. Per aquest motiu vam decidir afegir “vendes” al nostre club, i d’aquesta manera ampliar més l’espectre de persones interessades pel màrqueting i les vendes. No exigim una formació determinada i això enriqueix molt el club.

Quants membres sou actualment al Club de Màrqueting?

Actualment hi ha al voltant de 100 associats. Fem trobades mensuals en què aprofitem per fer formació, i portem a cada jornada un ponent que ens explica una branca específica del màrqueting. A cada trobada toquem diferents temes i els professionals vénen per aprendre però també per fer networking, i a més cada associat explica les seves necessitats tant de personal com, a vegades, d’idees.

Fa un any que vas accedir a la presidència del Club de Màrqueting Girona com a professional del màrqueting?

Així és. Abans era la responsable de les relacions institucionals del club i vam presentar una candidatura que va ser la guanyadora. Jo sóc llicenciada en Turisme i en Publicitat i Relacions Públiques, i vaig realitzar un màster en Direcció de Comunicació i Màrqueting. Vaig fer Turisme perquè represento la tercera generació d’un hotel de Llançà, l’hotel Carbonell. A banda, tinc una agència de comunicació, ADDICTES, amb clients tant locals com internacionals.

Hi ha paritat entre homes i dones al Club de Màrqueting de Girona?

Hem passat per moltes etapes. En un primer moment era gairebé 100% masculí. Amb el temps s’han incorporat més dones i avui dia la majoria de la junta de govern és femenina. Però haig de dir que aquí es valoren trajectòries i professionals, i per tant, tot i que és molt positiu que la dona estigui allà on vol estar, és important no fer cap tipus de distinció entre sexes. Valorem la professionalitat de les persones i aquest és el fet que hauria de primar a totes les empreses.

Un dels esdeveniments més importants del club és justament l’organització dels Premis Cactus. Com va sorgir la idea d’aquests premis?

Amb Xevi Sañe, actual president de Digitals Girona, i Eva Olivares, vicepresidenta del club, vam començar a treballar per organitzar uns premis de màrqueting i noves tecnologies. Feia falta una festa i uns premis a l’estil de la Nit de la Comunicació, que ja feia 10 anys que no se celebrava, i 3 que els premis E-tech tampoc. Aleshores vam plantejar fer uns premis que agrupessin noves tecnologies i màrqueting i comunicació. Vam unir forces i vam decidir fer uns únics premis per recuperar l’essència de tots aquests mons, i el nom triat va ser Premis Cactus.

El 2017 es durà a terme la tercera edició dels Premis Cactus.

El 2015, la primera edició, es va decidir fer que els premis fossin només per a professionals i empreses de les comarques gironines, en diferents categories com ara millor campanya de màrqueting, de comunicació, millor innovació de producte, millor pàgina web, millor aplicació mòbil... I amb un gran èxit de públic. A l’edició d’aquest any vam decidir transportar l’acte al Teatre Municipal, i ampliar categories de premis. Vam introduir un premi a l’àmbit de Catalunya, que és per a l’influencer de l’any. A l’edició del 2017, que es farà el mes de febrer, ampliem categories obertes a tot Catalunya. La nostra idea és que cada vegada més els premis, tots, estiguin a oberts a Catalunya. La idea ha agradat molt, hem rebut molt el suport tant de la Diputació de Girona com de l’Ajuntament i de la Generalitat. Ampliarem l’aforament a 500 persones al Teatre Municipal.

Com funcionen els Premis Cactus?

El que volem és que els professionals de l’art de tot Catalunya s’impliquin en els premis. D’aquesta manera, diferents artistes, siguin del món plàstic, pintors, escultors, joiers... personalitzin els diferents trofeus. A partir d’aquí, aquest any obrirem premis a tot Catalunya, com és el cas de l’influencer de l’any, que serà per votació popular; el de la millor campanya de màrqueting social, destinat a ONG, que serà l’únic amb dotació econòmica, o a la millor trajectòria professional. Els altres premis tenen una vinculació gironina, malgrat que la gran majoria del jurat són de fora de les comarques gironines per tal de donar més objectivitat als premiats. Són en total 10 premis, que són les mateixes empreses que s’hi presenten.

La feina i el cost que representa organitzar uns premis d’aquestes característiques surt de la tresoreria del Club de Màrqueting de Girona?

La feinada que comporta organitzar uns premis com el Cactus, amb prop de 500 convidats, ve de posar hores dels membres del Club. Moltes i moltes hores però ho fem amb il·lusió i ganes. I pel que fa al cost, el busquem patrocinadors externs. És l’única manera de fer-ho. Pensa que ser del Club de Màrqueting de Girona té un cost per cada associat de 5 euros al mes. Amb això no podríem pagar l’organització dels premis i el que tampoc volem és repercutir- ho en la quota del soci. Tenim bons patrocinadors que treuen profit pel fet d’estar en aquests esdeveniments.

El futur del Club Màrqueting Girona vol fer uns premis Cactus més d’àmbit català?

Així és! Volem que Girona sigui la capital per un dia del màrqueting i de les noves tecnologies, i això és molt positiu per als nostres associats, pel nostre club i pel territori. El que tenim clar, malgrat les ofertes que hem rebut de traslladar aquests premis a Barcelona, és que el Cactus serà gironí, encara que cada vegada més els premis seran d’àmbit de Catalunya. Una cosa no impossibilita l’altra. I, si l’àmbit és català, tindrà molta més repercussió. Aquesta és la nostra fita i amb això treballem.

Tornar a l'inici