Tornar a l'inici

Article

Yolanda Sallés, Gerent de Sallés Hotels

Yolanda Sallés és la gerent de Sallés Hotels juntament amb el seu germà Salva i els seus pares, Salvador Sallés i Rosa Mª Oriol, i per tant totes les decisions del grup les prenen junts. Estem parlant d’una autèntica empresa familiar. Desitja que el client s’hi senti com a casa, cuida fins l’últim detall perquè cada hotel tingui ànima, i crea una marca pròpia. Potser sigui per aquest motiu que Sallés Hotels té una important vessant solidària de la qual se senten molt orgullosos i que volen potenciar.

Quins van ser els inicis de Sallés Hotels?

El meu pare, Salvador Sallés ve del món de la construcció, on construïa i gestionava lloguers d’apartaments a Sant Antoni de Calonge, Palamós, Platja d’Aro... Va construir l’edifici Rosa Park a Platja d’Aro que va estar uns anys explotat per una altra empresa externa, i amb l’arribada de la crisi la família va plantejar de gestionar l’hotel Rosa Park. Era l’any 1985 i aquest va ser l’embrió del que actualment és Sallés Hotels.

I després en vindrien d’altres, com el Mas Tapiolas...

Mas Tapiolas era la finca familiar de la família, hi anàvem de petits, i com que vam veure que el Rosa Park funcionava molt bé, vam decidir reconvertir la finca en l’hotel Mas Tapiolas a l’any 2000. Abans, però, vam obrir l’hotel Marina a Palma de Mallorca, que eren apartaments abans de convertir-lo en hotel. Tot ho hem anat fent a poc a poc i sempre que hem volgut obrir un nou hotel, ho hem fet en edificis de propietat. La nostra política és justament gestionar hotels en edificis de propietat. Mai no hem gestionat un hotel sense que l’edifici no fos nostre.

És aquest caire familiar, el que voleu donar als vostres establiments?

Exactament. Cada any realitzem reformes i obres de millora en els nostres hotels, i els clients, la majoria dels quals són fidels a la nostra cadena, ho agraeixen. Sempre intentem que els nostres hotels estiguin impecables i que no es noti el passi del temps. Aquesta característica de “familiar” és la que més ens agrada a l’hora de definir els nostres hotels. Que t’hi trobis a gust, que tinguis un bon tracte, amb personal proper. Estem sempre molt a sobre en aquest aspecte amb tot el nostre personal, ja sigui de direcció, de recepció o de cambrers. Sentir-se com a casa, aquest és el concepte.

Una de les joies de la corona de Sallés Hotels és l’hotel Cala del Pi, a Platja d’Aro?

Estem molt contents! Realment no ha estat fàcil. El Cala del Pi era una finca familiar i la vam reconvertir en hotel. Amb dues premisses: que fos un 5 estrelles -i per tant tocar el segment de luxe-, i que estigués obert tot l’any. Va ser una aposta que amb el pas dels anys s’ha vist que ha estat guanyadora. Un client de 5 estrelles no és el mateix que un de 4. És un públic que busca més atencions, més serveis i més disponibilitats d’horaris, però mantenint el que és la nostra senya d’identitat. Que el tracte sigui agradable, proper, familiar.

L’expansió de Sallés Hotels s’ha fet fora de la Costa Brava...

Quan hem detectat bones oportunitats de compra en llocs que ens agradaven ens hem decidit. Així ha passat en els nostres hotels urbans de Barcelona o de Màlaga, el de Palma de Mallorca o el de Ciudad Real, en una finca preciosa amb camp de golf inclòs. Actualment tenim un ull posat amb Madrid però encara no hem trobat l’oportunitat que buscàvem. Com ja t’he comentat, la filosofia de Sallés és justament fer-ho en edificis propis; som poc inclinats a gestionar sense ser propietaris. Totes les decisions les analitzem i rumiem molt abans de fer el pas. Nosaltres som una empresa familiar, som nosaltres, el meu germà i els meus pares, no hi ha cap gran grup al darrere.

L’aposta de l’hotel Pere IV a Barcelona va ser arriscada?

Totes les operacions són arriscades però hem tingut la sort que Barcelona és una de les capitals turístiques mundials i funciona molt bé. És un 4 estrelles, amb bons serveis i el mateix tracte que oferim a la resta d’hotels, i s’ha convertit en un dels puntals de Sallés Hotels. De la mateixa manera, Màlaga ens funciona molt bé, i gràcies a l’esforç turístic que s’ha fet a la ciutat, fa que també estiguem molt contents dels resultats.

La baixada del turisme rus a la Costa Brava us va afectar d’alguna manera?

Realment un dels clients importants del Cala del Pi era el turisme rus. Però gràcies a ser petits i a tenir molta flexibilitat vam poder obviar la baixada del rus, i compensar- ho amb l’arribada massiva del turista francès. Quan notem que un mercat que despunta, hi treballem a fons, com ara és el cas del belga i de l’holandès. Som flexibles i busquem sempre oportunitats de nous mercats, procurem no centrar-nos només en un.

L’hotel La Caminera, de Ciudad Real, és diferent a tots els que teniu?

El meu pare disposava d’una finca de cacera de 600 hectàrees i vam decidir reconvertir-lo en hotel. És l’altre 5 estrelles que tenim a la cadena, i disposa d’un cap de golf de 9 forats i un pitch-and-putt de 18, amb un spa molt gran. Fins aquest any no l’hem pogut vendre com a destinació de cacera per falta de permisos, però un cop que ja els tenim, l’estem començant a comercialitzar com a tal.

La gastronomia és important en la filosofia de Sallés?

Per descomptat, malgrat que és un tema en el qual s’ha d’estar molt a sobre. Necessites molt personal, i no ens enganyem, és un dels llocs per on se’t pot escapar el compte de resultats d’un hotel. Tenim una gran oferta gastronòmica i molt reconeguda, al Cala del Pi i al Tapioles, però per a nosaltres l’important és el concepte global de l’hotel. No destinar més esforços al tema gastronòmic que al tema hoteler. Tot ha d’estar en consonància.

Quin és el motiu pel qual el client escull un hotel d’un altre?

Depèn de la situació. Per exemple, a Barcelona el preu i els serveis addicionals són la pedra angular. Oferir els serveis d’un spa i que aquest sigui gratuït és un motiu de compra. La gent busca preu però també mira quins serveis els hi ofereixes per aquest preu. La situació sobretot la miren en els hotels d’aquí. Tenim molta competència. El preu sempre és important però el tracte, oferir serveis, desmarcar-se de la competència... tot això ajuda a un hotel a posicionar-se i que sigui finalment escollit pel client.

Quan viatges amb la família què busques en un hotel? Et converteixes en una mena d’inspectora fent feines detectivesques?

Totalment! Amb això no hi puc fer res, i mira que el meu marit sempre m’ho diu. Em fixo en tot, com ho fan, què deixen de fer, comparo els serveis que donem als nostres hotels, si hi ha algun tema innovador me l’apunto... És normal! Això ho porto al meu ADN, ho tinc interioritzat i sempre que veig una cosa que pot millorar el servei al client, una de les característiques de què ara per ara estic més sobre, ho faig.

La lluita contra el càncer a Sallés Hotels també la teniu molt interioritzada, amb diferents actes que feu al llarg de l’any...

Així és. Pensa que quan et toca aquesta xacra a casa encara et motiva molt més a col·laborar. Fa que coneguis millor la malaltia, i per tant ens vam bolcar col·laborant frec a frec amb l’Associació contra el Càncer de Girona. És una de les coses que fem perquè realment la volem fer. L’any passat vam fer la Nit Solidària al mes de juliol, era la tercera, i estem molt contents. Vam recaptar 20.500 €! A més, tots els hotels de la cadena per Nadal organitzem una altra acció solidària destinada als nens amb càncer.

Tornar a l'inici