7 consells per promocionar la teva marca a TikTok
Yolanda Expósito
Community Manager i Fotògrafa professional
Si la teva empresa es dirigeix a centennistes, un públic jove, de la generació Z, TikTok pot ser una plataforma d’allò més interessant per donar a conèixer la teva marca, sigui creant els teus propis continguts, treballant amb influencers o llançant una campanya de publicitat de pagament. I és que TikTok per a empreses és, cada vegada més, una realitat.
Aquí tens alguns consells imprescindibles per poder començar a treballar en aquesta jove xarxa, que és la reina entre el públic més jove.
- Detecta si aquí hi ha la teva buyer persona
Recorda que és una xarxa social formada majoritàriament per centennials i ells són els més actius, encara que, segons les últimes dades, el 41% dels tiktokers tenen entre 16 i 24 anys. Això vol dir que també hi ha una bona representació de millennials, i segurament també comptes d’altres generacions o perfils d’empresa.
- Mimetitza’t amb la plataforma
És imprescindible que el teu equip i tu passeu un temps familiaritzant-vos amb la plataforma. TikTok és una xarxa molt divertida i informal, que es basa sobretot en vídeos de playback amb cançons populars, encara que cada vegada està diversificant més els seus continguts. Ves pensant com pots integrar-hi la teva marca.
- Crea continguts divertits
No cal que creem vídeos súper sofisticats. Necessitem donar una imatge fresca i divertida que cridi l’atenció a la nostra buyer persona.
- Crea reptes amb etiqueta
Crear reptes divertits és un dels principals objectius dels joves en aquesta xarxa. Amb balls, playbacks o accions, per exemple, aquí els joves esperen ser reptats per així demostrar com en poden arribar a ser, de creatius. Només has de posar una etiqueta repte (challenge hashtag) i aconseguir que els seguidors ho facin.
Si animes que influenciadors usin el teu repte amb etiqueta, es difondrà més de pressa i els tiktokers s’animaran a generar contingut derivat.
- No promocionis de manera directa la teva marca, producte o servei
Als tiktokers no els agrada la publicitat. Encara no hi estan acostumats i els produeix rebuig, encara que des de juliol del 2020 es poden crear comptes self-service de publicitat i cada vegada serà més habitual la promoció pagada de marques. Però, per adaptar-te a aquesta realitat, sigues original i fes que arribin a tu de maneres indirectes i oferint valor a l’usuari.
- Crea continguts de 15 segons
Si estàs començant, et recomanem que creïs vídeos tan sols de 15 segons o menys. Per què? Perquè segons una bona estratègia de videomàrqueting, al principi els usuaris no et coneixen, així que dedicaran poca part del seu preuat temps a mirar-te. Només et prestaran més atenció quan et coneguin. Així que si vols generar comunitat, comença per no passar dels 15 segons amb els teus vídeos, i més endavant, quan tinguis diversos seguidors, llança’t a crear vídeos més llargs, de fins a 60 segons.
- Treballa amb influencers
Els influenciadors de TikTok ja compten amb audiències molt interessants dins de la plataforma i pots aprofitar-los per ampliar el teu abast. Com que la generació Z rebutja tot el que s’assembli a la publicitat tradicional, treballar amb influenciadors tiktokers pot ajudar-te a connectar amb ells.
Yolanda Expósito
Video Gidona
Pàgines
Entrades recents
- Neus Vila i Figareda – Històries de dones amb connexió personal: la Ramona
- La tria literària de juny 2023
- El grup Perelada celebra el seu centenari amb una exposició immersiva a l’IDEAL
- Júlia Serrat: El penya – segat de cristall , el pervers preu del poder
- Els enginyers del sector públic exigeixen l’equiparació en la classificació professional