• Facebook
  • Twitter
  • Instagram
📞 Tel. 617 30 60 30 · 📧 gidona@gidona.com
Gidona
  • INICI
  • REVISTES
  • VIVÈNCIES
  • ENTREVISTES
  • VIATGES
  • DELICATESSEN
  • NOTÍCIES
  • OPINIÓ
  • SALUT
  • MASCOTES
  • CONTACTE
  • SUBSCRIU-TE
  • Cercar
  • Menu Menu
Clara Lapiedra
Clara Lapiedra
Clara Lapiedra
Clara Lapiedra

Clara Lapiedra

Fundadora d’Aula Magna Business School

Si haguéssim de definir en poques paraules la Clara Lapiedra, fundadora d’Aula Magna Business School, diríem que és una dona internacional i àvida de coneixement per naturalesa.

Treballa moltes hores, però, això sí, quan vol desconnectar, la trobareu per les comarques gironines amb la seva família, perquè és una enamorada de la Cerdanya i de l’Empordà.

Quelcom removia la Clara quan, un cop acabada la carrera, va continuar estudiant a l’estranger, tant a Itàlia com als Estats Units i, alguns estius, al Regne Unit i a Alemanya. Va trobar que, en els programes executius (destinats a habilitats directives), les dones amb prou feines ocupen el 20 % de les aules, com constata un informe del Harvard Business Review. Ella ho sap per experiència pròpia i ha trobat els pain points (o punts de millora) per fer que les dones perdin la por a assistir a programes executius: fer-los més àgils de contingut, fomentar la connexió entre participants, fer-los més flexibles i actualitzar-ne el contingut. “Amb els dits d’una mà es poden comptar els casos tradicionals en què l’entorn és actualitzat. Trobo que la digitalització i la rapidesa en l’impacte de la globalització han deixat obsolets la majoria dels casos que he llegit”. És per això que elabora casos propis, concisos i amb informació rellevant pel que fa al context.

Així doncs, es va decidir a crear el que pensava que seria el model d’èxit d’una escola de negocis per a dones. En plena pandèmia es va posar mans a l’obra per crear un model d’e-learning propi pensat per a dones, tant en el fons com en la forma, i pel qual, en el primer any, ja han passat una cinquantena de dones.

Però no és la primera experiència pensada per a aquest públic. El març de 2019 va crear la comunitat Wompreneur, a partir de la qual posa en contacte dones emprenedores i els ofereix contingut de base per emprendre amb solidesa.

Aula Magna Business School

Lluitar contra els biaixos de gènere per mitjà de cursos de formació és el propòsit principal d’Aula Magna Business School. Aquesta escola de negocis, 100 % digital, va néixer durant la pandèmia com un espai pensat per i per a dones executives, empresàries, valentes i amb ganes de créixer professionalment. Liderant la formació de dones en diferents àmbits i a través d’un model propi d’e-learning, Aula Magna ja ha aconseguit arribar a mig món gràcies a les seves classes actualitzades, pensades en clau d’igualtat, equitat, sostenibilitat i digitalització.

El percentatge de dones que ocupen posicions de poder a escala mundial és molt baix. A recursos humans, només el 38 % són dones i, actualment, aquesta és la xifra més alta. La més baixa toca a les direccions IT, on les dones representen poc més del 20 % del total de la plantilla. El talent femení és innegable; la forma de potenciar-lo i la manera de formar les dones, però, potser sí que requereix un canvi. És per això que les formacions d’Aula Magna són a càrrec de dones expertes en els seus àmbits de coneixement, les quals també saben transmetre tot el seu aprenentatge d’una manera fluïda, entenedora i pràctica, adaptada a cada necessitat puntual.

L’objectiu d’Aula Magna no acaba amb les formacions i l’aprenentatge. Segons les alumnes, també és una escola per construir sinergies i potenciar la xarxa de contactes; un espai amable i de respecte que permet créixer tant internament com externament. Una prova d’això és el fet que Aula Magna és ambaixadora de Standford i de l’esdeveniment anual que organitza (Women in Data Science) a Barcelona i a Madrid.

Tres motius, un sol resultat

La CEO i fundadora d’aquesta escola de negocis, Clara Lapiedra, explica que hi ha tres raons per les quals Aula Magna marca la diferència. “En primer lloc, és una escola digitalitzada, perquè la tecnologia maximitza l’experiència de les nostres usuàries amb les formacions que fem i està present en tots els nostres processos”. En la mateixa línia, apunta que operen a escala internacional, i que creen el contingut perquè sigui aplicable a qualsevol regió del món i basen els casos en empreses que són mundialment reconegudes i d’àmbit internacional. A més, afirma que la sostenibilitat i els ODS estan presents a tota l’escala de valor empresarial. “No tindria sentit encoratjar les empreses en termes d’igualtat, a través de plans d’igualtat o de formacions, si nosaltres no tinguéssim aquests valors integrats en el nostre ADN”, conclou Lapiedra.

Programes de formació: quins i per què?

El 22 d’abril comença una nova edició del programa estrella d’Aula Magna, segons les seves alumnes: el Programa directiu executiu (PDE). Les dones que volen formar-se en habilitats directives poden fer-ho per mitjà de casos reals i actualitzats, d’acord amb la realitat empresarial. “Les classes s’imparteixen amb un enfocament de diversitat que és difícil de trobar en altres formacions”, continua Lapiedra. El programa té una durada de vint setmanes i ofereix una modalitat flexible i interactiva. Algunes de les professores que hi col·laboren són Eva López Doval, PMO manager a Grífols; Carolina Latorre, customer satisfaction & quality manager a Schneider Electric; Olga Forné, global CISO (chief information security officer) a MEDIAPRO; Laura Marquès, manager of corporate data & analytics a Adevinta; Eva Montoro, responsable d’analítica avançada i ciència de dades a Santander Corporate and Investment Banking, i Carmen Reina, head of data culture a Orange. Una plantilla pensada perquè cap alumna es quedi enrere. La comunitat està encapçalada per Marta Alamany, directiva del sector hoteler i presidenta global de la comunitat Alumni.

Però el PDE no és l’únic programa formatiu que té Aula Magna. També destaca el Data Analytics for Managers (D4M), que està adreçat a dones que no necessàriament volen especialitzar-se en programació, però que saben que les dades són un vector clau de la seva feina diària i volen aprendre els conceptes bàsics d’aquest món. És a dir, es tracta d’una oportunitat per aprofundir en el rol del chief data officer i dissenyar un pla de transformació data-driven que sigui consistent, escalable i sostenible.

D’altra banda, Aula Magna compta amb el Programa de sostenibilitat i nous models d’economia, el qual, segons Lapiedra, “dona accés a una comunitat de dones professionalment actives amb interessos comuns i amb moltíssimes ganes d’aprendre i compartir vivències”. Queda clar que, en el món actual, el concepte de sostenibilitat és fonamental i imprescindible a la cadena de valor de qualsevol empresa mínimament compromesa amb els seus clients. Precisament, aquesta formació aposta per models de fer riquesa més sòlids i amb més fonaments. Alhora, cal parlar del programa Wompreneur, pensat per crear o millorar un projecte de forma personalitzada. Amb una plantilla de professores excel·lent, les classes pràctiques i amb material d’utilitat serveixen per treballar el llançament de nous productes o serveis.

En definitiva, la Clara Lapiedra va saber captar un nínxol de mercat potent en el moment idoni. Les dones empresàries i executives necessitaven una escola de negocis digital, diversa i sostenible, amb un catàleg de professores i ponents ben treballat, que els encaminés a potenciar la seva carrera professional amb serietat, rigor i compromís de gènere. El resultat, una comunitat de dones que creen sinergies i adquireixen coneixements enriquidors, tant per a elles com per a les seves empreses. Al cap i a la fi, s’ha de tenir en compte que la igualtat de gènere acabarà sent un progrés per a tothom, i no només per a les dones.

Compartir aquesta entrada
  • Compartir a Facebook
  • Compartir a Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Compartir a Pinterest
  • Compartir a LinkedIn
  • Compartir a Tumblr
  • Compartir a Vk
  • Compartir a Reddit
  • Compartir per correu

Video Gidona

https://www.gidona.cat/wp-content/uploads/2019/01/anunci-gidona.mp4

INSTAGRAM

View on Instagram

Entrades recents

  • n183 abril 2023
  • Vins i Licors Grau, guardonada com a millor distribuïdora
  • 83 tapes, tots els sabors de Roses
  • ELS NOSTRES PELUTS
  • ESPAI SALUT
© Copyright - GiDona. Powered by YolandaEB
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • INICI
  • REVISTES
  • VIVÈNCIES
  • ENTREVISTES
  • VIATGES
  • DELICATESSEN
  • NOTÍCIES
  • OPINIÓ
  • SALUT
  • MASCOTES
  • CONTACTE
  • SUBSCRIU-TE
n171 Abril 2022Signatura d’autògrafs de quatre jugadors del Girona FC a l’Espai Giron...
Scroll to top
  • Aviso Legal
  • Política de Privacidad
  • Política de Cookies
  • Configuración de Cookies
Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines analíticos. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Ver
Privacidad