• Facebook
  • Twitter
  • Instagram
📞 Tel. 617 30 60 30 · 📧 gidona@gidona.com
Gidona
  • INICI
  • REVISTES
  • VIVÈNCIES
  • ENTREVISTES
  • VIATGES
  • DELICATESSEN
  • NOTÍCIES
  • OPINIÓ
  • SALUT
  • MASCOTES
  • CONTACTE
  • SUBSCRIU-TE
  • Cercar
  • Menu Menu

Coralí Cunyat

Directora general de Fira de Girona

El mes de març del 2020 va començar un confinament inèdit amb unes conseqüències que han durat prop de dos anys. Com ha viscut Fira de Girona l’impacte de la covid?

Com tothom, amb sorpresa. Ningú no s’ho esperava i cal dir que el sector de les fires va ser el que va donar el tret de sortida a l’aturada generalitzada amb l’anul·lació, el mes de febrer, del Mobile World Congress de Barcelona. Això va generar controvèrsies i fins i tot mobilitzacions per part de governants de Madrid, que volien que aquesta fira es traslladés a la capital espanyola. Amb el temps es va veure que aquella primera decisió va ser la correcta. De fet, unes setmanes després les autoritats van començar a decretar el tancament de moltes activitats i tot plegat va acabar amb el confinament. L’última fira que vam celebrar va ser el Festival Internacional del Circ, que tot just ara ha tornat i ha enlluernat tothom. A partir del mes de maig vam haver de fer un ERTO, com moltes altres empreses. A més, sabíem que tardaríem a recuperar la normalitat perquè la nostra activitat —caracteritzada pel públic massiu i els desplaçaments d’empreses i visitants— va estar aturada per decret perquè es considerava d’alt risc.

Durant aquests dos anys Fira de Girona ha dut a terme activitats totalment diferents de les que li són pròpies?

Sí! Vam ser centre d’acollida dels sensesostre quan es va decretar el toc de queda, un fet inimaginable. I també ens vam convertir en centre de vacunació massiu covid. D’aquesta manera vam aprofitar l’equipament per fer una funció social i ens vam comprometre tant amb la situació que estàvem vivint com amb la societat en general. Penso que la gent va quedar molt satisfeta dels serveis que vam donar. Van passar milers i milers de persones pel recinte i ens vam anar adaptant a la gent gran i a les persones amb problemes de mobilitat. La Fira de Mostres i el Girocòmic van ser les dues primeres fires que vam organitzar l’octubre passat, gràcies a les quals vam recuperar la nostra activitat, que és la d’organitzar esdeveniments firals i congressuals que generen un impacte econòmic molt important en el nostre territori. El 2022 serà l’any de la recuperació de la normalitat a Fira de Girona i esperem que el 2023 assolim la normalitat total.

A més, ets presidenta de la Federació de Fires de Catalunya (la FEFIC)…

Sí, fa un any i mig en vaig ser escollida presidenta. És una entitat que representa el col·lectiu d’organitzadors firals del nostre país. Hi ha la Fira de Barcelona i altres institucions —com ara les de Reus, Tarragona, Cornellà, Lleida, Vic o Girona— amb recinte firal propi. Però també hi ha molts ajuntaments que organitzen esdeveniments petits. La FEFIC representa prop del 70 % de les activitats firals que es fan a Catalunya i m’ha tocat liderar-la en situacions anòmales i molt difícils, pel fet que l’activitat ha quedat aturada durant força temps. Però estic molt orgullosa d’haver pogut donar veu a un sector que és imprescindible per a l’economia del país, ja que genera més de set mil milions d’euros.

El confinament ens va portar les fires virtuals i es va arribar a plantejar la fi de les grans fires a tot el món…

Aquesta crisi ens ha anat bé perquè tothom ha pogut comprovar que la presencialitat té un valor afegit; i aquest valor afegit és el que busquen els nostres esdeveniments. La pandèmia ens ha fet fer un procés de transformació digital molt més ràpid del que mai ens hauríem pensat. I vam haver d’organitzar fires i congressos de manera virtual, implantant plataformes que permetessin fer els esdeveniments en línia. Aquesta transformació ens ha anat bé per posar-nos al dia i aprendre aquesta nova manera de fer, però també ens ha permès comprovar que la generació de negoci que hi ha en els esdeveniments virtuals no té res a veure amb la que hi ha en els esdeveniments presencials. Per tant, el futur passa per organitzar fires presencials amb una capa nova de plataformes virtuals que esdevinguin una eina, un espai més d’una fira en concret. La presencialitat a les fires continua tenint un gran valor i això és indiscutible.

Cada vegada hi ha més empreses organitzadores de fires fora de les entitats firals. És una tendència en alça?

Sí, per descomptat! Cada vegada hi ha més empreses privades i promotors que organitzen fires als nostres espais, i això també és part de la funció d’entitats firals com la nostra: llogar espais per organitzar fires i congressos, a banda d’organitzar-ne de propis. A Fira de Girona ens agrada llogar espais i col·laborar amb iniciatives privades, com el Fòrum Gastronòmic o el Girocòmic, i nosaltres ens centrem més a organitzar fires pròpies per a sectors nous als quals els organitzadors privats potser no arriben. Un exemple és l’organització d’una fira de gestió de residus a les ciutats, que és molt potent perquè col·loca Girona en el punt de mira i porta representants de tot l’estat que s’interessen per l’esdeveniment i generen un impacte econòmic molt important, però que és per a un públic molt concret. Tirem endavant projectes que una empresa privada no faria i que igualment generen interès i impacte. Al capdavall l’objectiu és tenir sempre la fira plena. Ara per ara ens costa trobar dates per a fires noves a Fira de Girona. I això és molt bona notícia.

El potencial de Girona és cabdal a l’hora d’organitzar fires i rebre visitants tant nacionals com internacionals?

Sense cap mena de dubte. Girona és una ciutat que, malgrat la pandèmia, continua estant de moda. La dimensió que té, el fet d’estar molt ben comunicada, tot el territori que l’envolta (la Costa Brava i els Pirineus), la gastronomia, la qualitat de vida… Tot això ens ho hem de creure i aquestes sinèrgies s’han d’aprofitar. Les fires en general ajuden a generar turisme als territoris i cal que estiguem atents a les oportunitats que es presenten: per exemple, en el cas de Girona, vam saber veure l’oportunitat del món del ciclisme. S’ha sabut acollir bé tot aquest col·lectiu internacional i aquest fet es retroalimenta.

El 2022 ha començat amb força a Fira de Girona?

Com deia, volem que aquest any sigui el de la recuperació de la normalitat. Hem començat amb la celebració del Festival Internacional del Circ i seguidament, aquest mes de març, fem el Fòrum Gastronòmic. Més endavant vindrà l’ExpoJove, la fira Blockchain, la de residus i el Festivalot, que es fa pràcticament a l’estiu. Un primer semestre molt carregat i gairebé amb tots els mesos plens. D’aquesta manera caminem cap a la normalització de Fira de Girona aquest 2022.

Compartir aquesta entrada
  • Compartir a Facebook
  • Compartir a Twitter
  • Share on WhatsApp
  • Compartir a Pinterest
  • Compartir a LinkedIn
  • Compartir a Tumblr
  • Compartir a Vk
  • Compartir a Reddit
  • Compartir per correu

Video Gidona

https://www.gidona.cat/wp-content/uploads/2019/01/anunci-gidona.mp4

revista_gidona

Aquest més a l'espai de salut la metgessa Sandra Aquest més a l'espai de salut la metgessa Sandra Perich ens porta com prevenir el dolor lumbar‼️

El dolor de la zona lumbar és un mal molt comú; afecta gairebé una de cada cinc persones i presenta diferents graus de gravetat. 

👉🏻A l'article ens explica els motius i recomanacions per minimitzar els símptomes i com prevenir-los

Mira l'article sencer, seguint el link de la nostra Bio (pàgina 50
.
.
.
#gidonasetembre #revistagidona #girona #salut #saludable #article #limits #consells #healthylife #vidasaludable #estres #dolorlumbar #dona #limitessaludables
Vols treballar amb nosaltres 🤗? Estem buscant Vols treballar amb nosaltres 🤗?

Estem buscant comercial per Girona i Figueres, amb experiència en vendes, en mitjans de comunicació.

👉 Si vols saber-ne més, envia el teu currículum a 📨 direccio@gidona.com 
O bé etiqueta o envia-li aquest anunci a qui creguis que pot interessar. 

💜 Gràcies a totxs per compartir.
.
.
.
#revistagidona #gidona #ofertafeina #ofertagirona #girona #ofertatrabajo #comercial #donagirona #ofertatreball #feinagirona #figueres #feinafigueres
Si t'estàs al càrrec de les xarxes socials del t Si t'estàs al càrrec de les xarxes socials del teu negoci (o les teves personals), l'article d'aquest mes de la @yolandaebmarketing, t'anirà molt i molt bé 👏

Acabem de tornar de vacances i és hora de carregar piles a l'hora de gestionar les xarxes socials, en aquest article trobareu 7 consells que ús aniran molt bé💪

👉 Segueix el link al perfil (pàgina 64) per aconseguir-ho!
.
.
.
#gidonagirona #revistagidona #yolandaebmarketing #girona #xxss #instagram #facebook #redessociales #gidonasetembre #yolandaeb #emprendedores #business #xarxessocials
La @sandrajorda_weddings ens porta tendències de La @sandrajorda_weddings ens porta tendències de vestit de convidades pel pròxim 2023 👑

Ens porta aquests looks espectaculars per lluir fantàstiques en un dia tan especial amb un vestit únic!

👉Segueix el link del perfil (pàg 44)
.
.
.
#revistagidona #gidonasetembre #moda #fashion #nuvi #nuvies #tendencies #casaments2023
"Cridem qui som i que tothom ho escolti. I en acab "Cridem qui som i que tothom ho escolti.
I en acabat, que cadascú es vesteixi
com bonament li plagui, i via fora!,
que tot està per fer i tot és possible."

-Miquel Martí i Pol 🌹-

Des de Gidona i Delicatessen Girona @delicatessengirona, us desitgem a totes i a tots, una molt bona Diada de Catalunya
.
.
.
#revistagidona #diadacatalunya #diada2022 #gidonagirona #gidonasetembre #delicatessengirona #catalunya #girona
Aquest setembre tenim en portada a la Sònia Carmo Aquest setembre tenim en portada a la Sònia Carmona @la_foodlovers , empresària i creadora de contiguts digitals🤩

Una dona treballadora, que ha aconseguit els seus objectius, tot gràcies a la constància i dedicació a la seva passió.

En aquest número ens explica les seves vivències (família, treballs, projectes i tot sobre aquest món virtual on està triomfant tant dia darrere dia...)⭐️

Encara no la segueixes?😉

👉Si vols saber-ne més de la Sònia i com ha arribat on és ara, segueix el link de la bio (pàg 34).
.
.
.
#gidonagirona #revistagidona #gidona #gidonasetembre #girona #revista #soniacarmona #marqueting #comunicacio #vivencies #contingut
Load More Follow on Instagram

Entrades recents

  • L’oferta turística de la Costa Brava i el Pirineu de Girona, present a FITUR de Madrid
  • SANTA CRISTINA D’ARO ES MOSTRA D’ACORD AMB LA DECISIÓ DE LA GENERALITAT SOBRE L’ABOCADOR DE SOLIUS
  • Què saps sobre els pílings químics?
  • ANSIETAT I BENESTAR EMOCIONAL
  • El conjunt edificat de la platja de Castell de Palamós acollirà un centre d’interpretació de l’entorn
© Copyright - GiDona. Powered by YolandaEB
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • INICI
  • REVISTES
  • VIVÈNCIES
  • ENTREVISTES
  • VIATGES
  • DELICATESSEN
  • NOTÍCIES
  • OPINIÓ
  • SALUT
  • MASCOTES
  • CONTACTE
  • SUBSCRIU-TE
Susanna Vila, pagesa i hostaleraSusanna VilaAlicia i Alex Teixidor- Hostal La LlagostaHostal La Llagosta (Llafranc) : tradició i bon gust
Scroll to top
  • Aviso Legal
  • Política de Privacidad
  • Política de Cookies
  • Configuración de Cookies
Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines analíticos. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Ver
Privacidad