Jordi Triola
President del Col•legi de Mediadors d’Assegurances de Girona
Quina és funció primordial del mediador d’assegurances?
Primer, identificar els riscos que afronten els clients. Després, es busquen solucions innovadores, es redueixen els costos de cerca per als clients i es posen els nostres coneixements al seu servei. És fonamental assegurar-se que prenguin decisions amb total informació sobre els riscos que volen assegurar. I sempre els ajudem en la gestió de les pòlisses i els sinistres.
Per què és important contractar una assegurança amb un professional?
Els mediadors col·legiats tenim una formació específica que ens permet donar resposta a totes les necessitats dels nostres clients i assessorar-los amb rigor i seriositat. És la nostra garantia. I, a més, un professional de l’assegurança és accessible perquè, per contractar una assegurança o fer una consulta, els nostres clients no han de demanar hora. Ens venen a veure o ens telefonen i els atenem al moment.
El tracte personal d’un professional d’assegurances col·legiat és primordial per valorar un risc?
Per descomptat! Coneixem els noms i els cognoms dels nostres clients i ells ens coneixen a nosaltres. Tot s’ha de valorar en la justa mesura per tal de no tenir problemes amb l’assegurança, i això només ho pot fer un professional. Els mediadors col·legiats estudiem les necessitats particulars de cada client per oferir la solució amb les cobertures més adequades a cada demanda. I sempre defensem els interessos dels nostres clients.
Tramitem els sinistres des del moment en què es declaren fins al cobrament de la indemnització, i actualitzem periòdicament els contractes i les cobertures.
Com recomaneu una assegurança concreta als vostres clients?
Una vegada determinats els riscos del client i identificades les seves necessitats asseguradores, una sèrie de factors porten els mediadors a recomanar als seus clients una assegurança concreta o una asseguradora en particular, que, a més del preu, ha d’incloure l’extensió de la cobertura disponible, la flexibilitat de l’asseguradora en la cobertura de riscos i la reputació de l’asseguradora pel que fa a la tramitació dels sinistres (rapidesa, compensació justa, avantatges addicionals a les víctimes del sinistre, etc.). Un professional té en compte també la solvència de l’asseguradora, la qualitat i la claredat de la documentació que l’asseguradora ofereix, la rapidesa per proporcionar la documentació o per presentar ofertes, la capacitat per oferir la renovació oportuna dels contractes, la competència tècnica del personal de l’asseguradora o la qualitat d’altres serveis proveïts per l’asseguradora, la seva proximitat geogràfica, etc.
Això demostra que el preu no és l’únic factor determinant en l’elecció de les assegurances.