Porta Ferrada porta de nou la qualitat a Sant Feliu de Guixols
Al Monestir de Sant Feliu s’ha presentat la programació del 57 Festival de la Porta Ferrada. El degà dels festivals d’estiu de Catalunya, gestionat els darrers anys per la promotora TheProject, presenta un cartell eclèctic amb el qual es proposa superar les xifres rècord dels últims anys. El Festival te un pressupost d’1.600.000€ i posa un total de 48.000 entrades a la venda.
Iñaki Martí, director de TheProject i responsable del festival, ha obert el torn de parlaments destacant que “durant aquests sis anys hem focalitzat la nostra feina a integrar el Festival a la ciutat, a consolidar la marca Porta Ferrada i a enfortir les aliances amb altres operadores, com és el cas d’El Terrat”. “Ens van entregar un festival amb nou mil espectadors i, gràcies a un creixement sostenible any rere any, vam arribar a la xifra de 40.000 en l’edició anterior”. Martí també ha parlat de l’estudi de la consultora externa GAPS durant la passada edició, que va concloure que per cada euro que inverteix la ciutat en el festival hi ha un retorn de 19,5 € amb un impacte final de 12.000.000€. Dades molt sòlides confirmades per una auditoria externa i independent.
Aquesta programació continua apostant per la diversitat d’estils: jazz, pop, rock, clàssica i el seu tradicional contrapunt de dansa. Una edició on trobarem exclusives a Catalunya d’artistes internacionals com Patti Smith,The Human League, Melody Gardot, Salif Keïta i The Wailers… També estrenes com la presentació del muntatge sobre el mite de Noè de la prestigiosa companyia Mandalain Ballet Biarritz, la presència de Marea amb la seva gira i nou disc El Azogue, la trobada singular de Jordi Savall i Carlos Núñez en una nit de Diàlegs Celtes o el duende d’alt voltatge flamenc de José Mercé i Tomatito.
El festival comunica que un any més promourà la seva campanya solidària, que des de la seva implantació, ha recaptat més de 20.000€ a benefici d’entitats socials locals. Aquestes donacions són fruit de les cessions que fan alguns artistes de la venda del seu merchandising i les recaptacions per la venda d’entrades solidàries.
Video Gidona
Pàgines
Entrades recents
- Neus Vila i Figareda – Històries de dones amb connexió personal: la Ramona
- La tria literària de juny 2023
- El grup Perelada celebra el seu centenari amb una exposició immersiva a l’IDEAL
- Júlia Serrat: El penya – segat de cristall , el pervers preu del poder
- Els enginyers del sector públic exigeixen l’equiparació en la classificació professional