Crème brûlée de xampanyet de saüc
Ingredients
- 80 g de sucre de llustre
- 400 ml de nata
- 100 ml de xampanyet de saüc
- 6 rovells d’ou (120 g)
- 100 g de sucre morè
- 1 beina de vainilla
Preparació
Per començar, preescalfem el forn a 200 °C i en un bol batem els rovells juntament amb el sucre, fins a doblar-ne el volum.
Tot seguit, barregem la llet, la nata, les llavors de la vainilla i el xampanyet, i ho incorporem, tot remenant bé, a la barreja de rovells i sucre.
A continuació col·loquem els recipients amb els quals servirem la crema en una safata de forn. Per fer el bany maria, afegim aigua calenta a la safata fins a cobrir la meitat de l’altura dels recipients. Després, omplim cadascun dels recipients amb la barreja anterior.
Quan ja els tenim plens, posem les safates al forn i ho enfornem tot durant 20-25 minuts si els recipients són grans, o durant 10-15 minuts si són petits.
Passada aquesta estona, ho deixem refredar un dia a la nevera. A l’hora de servir la crema, l’empolvorem amb sucre i la caramel·litzem amb l’ajuda d’un bufador.
Aquesta recepta de crème brulée (o crema cremada) és molt ràpida de preparar i només requereix temps de forn i de refrigeració; és ideal per deixar-la feta d’un dia per l’altre.
El xampanyet de saüc és un producte que la xef Iolanda Bustos, especialitzada en gastronomia botànica, elabora de manera artesanal amb flors fresques de saüc. El xampanyet el podeu comprar directament si envieu un missatge electrònic a l’adreça bustosiolanda@gmail.com.
Titol
Text amb negrites, titols, links ….
Video Gidona
Pàgines
Entrades recents
- Neus Vila i Figareda – Històries de dones amb connexió personal: la Ramona
- La tria literària de juny 2023
- El grup Perelada celebra el seu centenari amb una exposició immersiva a l’IDEAL
- Júlia Serrat: El penya – segat de cristall , el pervers preu del poder
- Els enginyers del sector públic exigeixen l’equiparació en la classificació professional