Sandra Masoliver
Directora General de Masoliver
Masoliver Group és una de les empreses de referència en la importació, distribució i fabricació i que aquest any compliu 40 anys…
I estem molt orgullosos! L’empresa la va fundar el meu pare, Ramon Masoliver al 1979, que provenia del sector dels espirituosos. En l’actualitat Comercial Masoliver és una empresa d’importació i distribució de productes d’alimentació i begudes en exclusiva per Espanya, Portugal i Cuba . Importem primeres marques i les distribuïm a 2 canals : tant al canal alimentació ( gran consum, retail ) com al canal d’hostaleria (cash & carry, hotels, restaurants, bars, vending) .
Què us fa diferents a altres empreses de distribució?
Possiblement el fet que treballem molt a prop de les marques per tal de desenvolupar-les. No sols volem vendre determinats productes sinó que treballem de la mà plans estratègics per assolir les fites .No hi ha massa distribuïdores que facin els 2 canals , retail i food service, i al mateix temps tinguin productes d’alimentació i beguda.
Masoliver Group sou també fabricants de productes?
Dins Masoliver Group tenim l’empresa Beveland que forma part del holding familiar d’empreses. A Beveland soms fabricants de licors i espirituosos i exportem a uns 65 països. Aprofitem sinèrgies entre companyies pel Masoliver és el distribuïdor pel mercat nacional. Tenim una planta productiva a Santo Domingo on envellim rom en barriques de roure i una aliança estratègica amb Bodegues Suau de Mallorca, on tenim una participació així com un projecte comú amb la família Russet amb el Gin Volcànic. Busquem aliances amb empreses familiars com la nostra i productes amb història. Som complexes perquè tenim la vessant de la comercial i al mateix temps som fabricants el que ens dona una àmplia visió de mercat.
Quines marques fabriqueu a Beveland?
Tota classe de licors i espirituosos com la ginebra Jodhpur, whisky Glen Silver’s , Tequila Tres Sombreros, Rom Relicario, licors Bvland. Son marques pròpies en la majoria tot i que també fabriquem altres marques per tercers. Poder ser fabricants, exportadors, importadors i distribuïdors això dona aquest caràcter diferenciador i líder al nostre grup amb una clara estratègia a potenciar les marques premium i de valor afegit.
Tots els productes que distribueix Comercial Masoliver són propis?
A Masoliver Group tenim marques pròpies com per exemple La Ranchera M-xico que és una gama de menjar mexicà, el pa de pita i la gelatina Iggy’s o les conserves Brickcity i el cava Miquel de March però la resta són marques de tercers representades. L’origen de Masoliver era la distribució en el nostre territori model que conservem al representar a nivell regional marques reconegudes a nivell nacional. L’essència de Masoliver ha estat importar productes d’arreu del món i distribuir-los però en els últims anys hem ampliat el model atenent noves propostes com la distribució de la marca Fiesta empresa líder en el sector caramels distribuint els seus productes en exclusiva pel canal retail.
Estem parlant d’una gran empresa i de la que ets la directora general amb 41 anys. Un gran repte no buscat per desgràcia…
Fa 10 anys que vaig agafar les regnes de Masoliver per motius de salut del meu pare. Als 56 anys li van detectar una malaltia i al cap de 2 anys , al 2010 va morir. Va ser un cop molt fort per la organització ja que entràvem en plena crisis, al 2008 havíem perdut un client molt important per canvi de model de negoci i més endavant perdíem la representació d’una marca que estava al top 5. Al 2009 em posava al capdavant de la companyia amb molts reptes. El meu pare va crear el negoci i nosaltres, tant el meu germà com jo el que hem fet és continuar-lo i intentar fer-lo créixer. Els valors del meu pare i mare continuen molt presents amb nosaltres, l’esperit d’equip, de lluita pel que estimem, compromís i passió pel que fem.
Quants treballadors té en l’actualitat el Grup Masoliver?
En total som 120 treballadors amb oficines centrals a Begudà on hi tenim la planta productiva de Beveland. Tenim unes oficies a Barcelona on l’equip de marques i marketing junt amb comercial treballen les estratègies de mercat. A Portugal tenim oficines a Lisboa, un mercat molt important per nosaltres, capdavanters en algunes categories de productes. Després tenim unes oficines a Masoliver Cuba on vàrem començar a treballar als anys 90 al aconseguir la llicència del Rom Varadero per importar-lo a diferents països d’europa. Avui per avui importem productes de Cuba i venem els nostres presents en el mercat i en les cadenes hoteleres del país.
El teu pare, Ramon Masoliver, va ser un visionari…
Totalment d’acord. El meu pare va veure que com a distribuïdora avui tens unes marques i a l’endemà les pots deixar de tenir . Tot i que estem molt contents de la trajectòria conjunta amb la major part d’elles estem en un mercat cada vegada més dinàmic on les fusions, adquisicions, canvis de models poden condicionar el tenir o no una marca. Ja no és sols suficient fer-ho bé i vendre. Per aquest motiu va decidir construir un projecta propi, una fàbrica d’espirituosos d’un món que l’apassionava i que podria controlar-ne la seva evolució. Per aquest motiu va fundar la fàbrica Beveland farà ara 25 anys i una filial a Santo Domingo, buscant rom d’origen per controlar la matèria prima i buscar productes amb història. Santo Domingo és un punt estratègic on envellim barriques i venem rom a granel. El nostre mercat el gran consum és un sector molt dinàmic i canviant. Cal anticipar-se i ser ràpids en les preses de decisions el que no sempre és fàcil.
Aquesta responsabilitat i aquest dinamisme de l’empresa fa que viatgis molt i molt sovint?
Sí tot i que he reduït els viatges amb el naixement dels meus fills, l’Aina de 4 anys i en Pol de 23 mesos. Abans m’encantava viatjar setmanes senceres fent ruta al costat del equip comercial, cada zona tenia quelcom especial. No és fa fàcil conciliar tot plegat però amb organització i voluntat tot es fa. És important viatjar i estar a mercat ja que des de l’oficina el que passa no es palpa. S’ha de ser-hi, veure, observar i escoltar hi ha moltes senyals, veure què passa, tendències, hàbits, llançaments de nous productes.. A més jo tinc un defecte professional: m’agrada anar veure supermercats i sempre que viatjo, encara que sigui un viatge familiar i sempre que puc entro a un perquè donen molta informació del mercat.
Com encara el futur Masoliver Group?
Per part de Beveland volem entrar a mercats estratègics que actualment no tenim o que els volem potenciar com la Índia, països del sud-est asiàtic, EE.UU. També volem fer créixer les primeres marques, fugir cada cop més del millor preu i buscar el millor producte a nivell de qualitat, bon disseny i valor afegit per consolidar-les. Continuarem cercant aliances amb proveïdors d’origen, com la que hem fet amb Bodegues Suau de Mallorca on porten fent un brandi des del 1851. En definitiva el que volem és créixer en un món cada cop més globalitzat, competitiu i complex. Per Masoliver, la distribuïdora , el repte és continuar aportant valor al mercat amb les millors marques i que aquestes arribin al cor dels consumidors amb la millor gent, el nostre equip humà. Adaptar-nos als nous reptes de la societat la sostenibilitat, preocupació pel medi ambient i la responsabilitat social junt amb la transformació tecnològica i digital que afectaran de ben segur el nostre model de negoci . Ser cada cop més eficients en la cadena de valor serà un gran desafiament, innovar i ser ràpids en els nous escenaris serà un factor que marcarà possiblement la diferencia.
Video Gidona
No images available at the moment
Segueix-nos!!