Sònia Casademont
Recordo com si fos ahir quan l’equip del GiDona em va proposar explicar les meves vivències i ser la primera portada de la revista… i ja han passat més de tretze anys! Tempus fugit! En aquell moment, sortir a la portada de la GiDona, tal com diu la meva mare, va ser com ser la protagonista de la portada de la Vogue! Era molt jove, estava fent pràctiques de periodisme a Onda Cero Girona i ho combinava amb el treball de model i actriu, i poder compartir el que estava vivint en aquells moments va ser una experiència genial. No m’hauria imaginat mai que tretze anys després tornaria a la GiDona, una revista ja ben consolidada i de referència, amb la mateixa il·lusió que aquella nena i immensament agraïda d’explicar qui soc i què faig.
Des d’aquella portada he crescut en el vessant professional i personal. Vaig acabar la carrera de periodisme, vaig estudiar humanitats, teatre i un màster, i em vaig encaminar cap a la comunicació corporativa, el màrqueting i les relacions públiques. M’encanta la versió romàntica del periodisme, però en l’àmbit professional tinc un do innat de crear estratègies, tècniques i pràctiques per crear valor a una marca o una empresa. Vaig estar deu anys a Barcelona estudiant i treballant. Vaig fer pràctiques a TV3, Televisió Espanyola, Onda Cero i Diari de Girona (els caps de setmana), però una vegada vaig haver acabat la carrera, vaig deixar enrere el periodisme clàssic per encaminar-me cap a la comunicació corporativa i el màrqueting.
La meva primera feina va ser al Gabinet de Comunicació de PROLEC (Asociación Española de Porductores de Leche), on vaig poder aprendre el dia a dia d’un gabinet de comunicació, i on viatjant per Espanya visitant els associats, em van donar l’oportunitat de viure l’essènia de la comunicació corporativa. Al cap d’un any i escaig vaig saltar al Grup Godó, on em vaig incorporar al Departament de Màrqueting de 8tv. Allà les meves tasques eren promocionar i fer publicitat de la cadena de televisió per incrementar les audiències (tot un món, això de les quotes de pantalla!). Després vaig estar uns anys treballant al RACC. De fet, treballava per la Fundació RACC, al departament d’Infotrànsit, i finalment vaig acabar la meva etapa a Barcelona a Silence (empresa de motos elèctriques) com a responsable de màrqueting. Així vaig contribuir que l’empresa passés a ser una start-up a una multinacional, i actualment SEAT fabrica aquestes motocicletes. Tot un èxit i una gran experiència de creixement professional i personal en el món del màrqueting.
Mentre treballava, paral·lelament anava fent els meus pinitos en el món de la faràndula. No tenia vacances a les feines on estava, perquè gastava els dies per fer rodatges. Vaig rodar més de cinquanta anuncis publicitaris, i vaig ser la protagonista d’espots de marques com ara Danone, Port Aventura, Cruzcampo, Almax, etc., anuncis internacionals per França, Itàlia, els Estats Units, Romania, Nova Zelanda… i fins i tot me’n vaig anar a fer un creuer pel Mediterrani per gravar un espot de Pullmantur. Anava de càsting en càsting, i a més treballava del que havia estudiat. No sé d’on treia les hores. Ara miro enrere i em veig com una súper woman, però suposo que quan fas el que t’agrada treus temps d’on sigui. Era una noia amb l’agenda molt plena, però molt feliç i agraïda amb la vida.
Van ser experiències inoblidables, sortir a pel·lícules, sèries, programes, videoclips (el que recordo amb més afecte va ser el de la cançó Siempe imperfectos, de l’Antonio Orozco). Tot aquest recorregut com a model i actriu em va donar moltes taules per desenvolupar-me millor en el món de la comunicació i el màrqueting. De fet, quan et presentes a un càsting el que fas és vendre la teva marca personal, la marca Sònia Casademont: es tracta de mostrar qui ets, què fas i demostrar-los per què t’han de triar a tu i no a un altre. Això és el que feia i faig com a professional en l’entorn del màrqueting i la comunicació; estratègies i accions per explicar amb paraules i imatges l’empresa, que el consumidor entengui què li pot aportar i demostrar per què ha de triar la teva empresa i no la competència.
Barcelona va ser una etapa meravellosa, però un bon dia vaig decidir tornar a la meva ciutat estimada, Girona, començar una vida més tranquil·la i estar a prop de la família i els amics de sempre. La vida m’ha brindat l’oportunitat de continuar vivint del màrqueting i la comunicació. Fa sis anys que soc responsable de màrqueting d’Infoself Group, empresa de serveis informàtics, de referència a les comarques gironines. A escala professional, a Infoself he organitzat esdeveniments molt interessants i exitosos, com ara de ciberseguretat, speeches dins del sector educatiu o l’Infoself Pàdel, un torneig de pàdel que té com a objectiu el brànding corporatiu i impulsar l’esport amateur a les comarques gironines que s’ha consolidat com un dels millors tornejos de pàdel de la província. Sempre he cregut que si fas les coses amb entusiasme, si t’agrada el que fas, a part que la gent ho percep, les coses surten bé i hi ha una bona rebuda per part del públic. Qualsevol acció de màrqueting serà exitosa si et poses a l’altre costat, si et mires l’empresa des de la mirada del consumidor. Passa el mateix en el món de l’actuació: has de deixar de banda qui ets per mirar-te amb els ulls crítics de l’espectador.
Penso que cada etapa té coses bones, i ara, amb 35 anys, em ve més de gust gaudir de Girona. Evidentment, continuant treballant del que m’apassiona i estant més a prop de la família i els amics. El secret més mal guardat que tenim els gironins és la bellesa de la nostra terra i que gaudir de la muntanya, de la Costa Brava i del dia a dia de la nostra província no té preu.
Video Gidona
Pàgines
Entrades recents
- Neus Vila i Figareda – Històries de dones amb connexió personal: la Ramona
- La tria literària de juny 2023
- El grup Perelada celebra el seu centenari amb una exposició immersiva a l’IDEAL
- Júlia Serrat: El penya – segat de cristall , el pervers preu del poder
- Els enginyers del sector públic exigeixen l’equiparació en la classificació professional